8.9.10

Καλλιτεχνικές διαδρομές στην Ιστορία από μαθητές

Της Ιωαννας Φωτιαδη

«Ηθελα πολύ να λάβω μέρος για να τιμήσω την πατρίδα μου. [...] Δεν ανήκα σε σύλλογο, δεν είχα προπονητή, δεν ήξερα τη διαδρομή, με την επιμονή μου με δέχθηκαν. Αν και το ελληνικό κράτος αντιμετώπιζε σοβαρά οικονομικά προβλήματα, οι Ελληνες οργάνωσαν με επιτυχία τους Αγώνες». Αυτά εξομολογείται ο Σπύρος Λούης στο φανταστικό ημερολόγιό του, που με ιδιαίτερη μαεστρία συνέγραψε η Μαρία, μαθήτρια Δημοτικού στο Αίγιο. Η έκθεσή της, όπως και χιλιάδες άλλες από όλη την Ελλάδα, διαγωνίστηκε στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Κειμένου και Ζωγραφικής που διοργάνωσε ο Δήμος Μαραθώνα σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, με την αφορμή της συμπλήρωσης 2.500 χρόνων από την ιστορική μάχη. «Ο Μαραθώνιος δρόμος είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια πολύ μεγάλη απόσταση. Η αφορμή της διαδρομής είναι τόσο σημαντική, που άνθρωποι απ’ όλο τον κόσμο προσπαθούν να μιμηθούν τον πρώτο Μαραθωνοδρόμο», αναφέρει στην έκθεσή της η Αριάδνη, μαθήτρια Δημοτικού του Τύμβου Μαραθώνα. «Ο κόσμος πρέπει να καταλάβει τη σημασία της μάχης και να επισκέπτεται το Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου και τον τύμβο», σημειώνει η 11χρονη. Εκτός από τη Μαρία και την Αριάδνη, βραβεύονται σήμερα σε τιμητική εκδήλωση τρεις μαθητές από κάθε κατηγορία (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) για τα γραπτά και τις ζωγραφιές τους, ενώ ειδικός έπαινος θα δοθεί στο Γενικό Ενιαίο Λύκειο Μυκόνου για τέσσερις ομαδικές εργασίες και στο 2ο ΙΕΚ Πειραιά για σχέδια μέσω υπολογιστή.

Ωστόσο, την προσοχή της κριτικής επιτροπής προσείλκυσαν ιδιαίτερα οι ζωγραφιές των μαθητών του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας των Φυλακών Κορυδαλλού. «Το μάθημα των Καλλιτεχνικών είναι ιδιαίτερα αγαπητό μεταξύ των μαθητών μας», εξηγεί στην «Κ» ο διευθυντής του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας, κ. Γ. Ζουγανέλης. Μέσω της ζωγραφικής οι κρατούμενοι-μαθητές μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα, όπως μαρτυρεί και η φιλοτέχνηση των τοίχων του σχολείου, που λειτουργεί από το 2005. «Ενθουσιάζονται με τέτοια projects και καταπιάνονται με πάθος», επισημαίνει ο κ. Ζουγανέλης. «Στο παρελθόν έχουμε πάλι διακριθεί σε projects με θέματα την “Guernica” του Πικάσο, την “Οδύσσεια” και την 100ή επέτειο από τη γέννηση του Γ. Ρίτσου». Φαίνεται, δε, ότι τα ηρωικά πρότυπα εμπνέουν περισσότερο τους μαθητές, που είναι πλέον μόνο άνδρες, πολλοί εκ των οποίων αλλοδαποί. «Παρά το ότι δεν είχαν πάει σχολείο στην Ελλάδα, γνώριζαν την ιστορία της μάχης», σχολιάζει η καθηγήτρια των Καλλιτεχνικών, κ. Αικατερίνη Χατζηγιαννούλη. «Για όσους αγνοούσαν το ιστορικό υπόβαθρο, αναζητήσαμε πληροφορίες σε εγκυκλοπαίδειες». Από φωτογραφίες αρχαίων αγγείων, οι καλλιτέχνες του Κορυδαλλού αποτύπωσαν τα σώματα των μαχητών. Οι επτά βραβευθέντες μαθητές θα παραλάβουν την τιμητική πλακέτα από τον Δήμο Μαραθώνα μέσω των αντιπροσώπων-καθηγητών τους, μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς

Πηγή: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_08/09/2010_414193